IVAN ILLICH
Illichentzat erreminta, Dispositibo bat bezala definitzen du. Beste autore batzuk aldiz,
teknologia bezala definitzen dute.
(valor de cambio y valor de uso)
Hezkuntazari buruz loturiko adibide batzuk jarriko ditut:
Uso eskuz idaztea jakin Cambio ordenagailuz idaztea
Uso ibiltzea Cambio edozein garraiobidea erabiltzea
Uso berez badaukagu sendatzeko ezagutza batzuk Cambio hospitalizazioa/
hospitalaren mitoa
hospitalaren mitoa
Hezkuntzarekin lotzeko,Umeek berezko kuriositatea eta interesa, ingurunea ikertzeko.. daukate
(hau izango zen valor de uso),
baina eskolak, gu berez daukagun hori guztia, ikasteko motibazioa, kuriositatea…
valor de cambio bezala apurtzen ditu.
baina eskolak, gu berez daukagun hori guztia, ikasteko motibazioa, kuriositatea…
valor de cambio bezala apurtzen ditu.
Ikaskuntza eratortzen da instituzionalizazioetatik, istituzio bat eskola da, beraz,
eskolarizatutak bagaude ikasiko dugu. Alienazioa, sentsazio/emozio bat da,
ezin dugu ondo deskribatu,ez dakigunean zergatik gauden leku batean edo nahi
ez dugunean egon, apur bat inposatua dagoelako. Baina berak ez zuen
nahi horrelako eskolarizazioa, limiteak sobrepasatzen zutelako. La escuela es polarizante y forma
las estructuras de clase, markatzen du jatorriz ekarritako maila. Bi motatakoa,
pobre eta Eskola meritokraziarekin lotuta dago beti. Eskolaren zentzua berdintasuna izan beharko zen.
eskolarizatutak bagaude ikasiko dugu. Alienazioa, sentsazio/emozio bat da,
ezin dugu ondo deskribatu,ez dakigunean zergatik gauden leku batean edo nahi
ez dugunean egon, apur bat inposatua dagoelako. Baina berak ez zuen
nahi horrelako eskolarizazioa, limiteak sobrepasatzen zutelako. La escuela es polarizante y forma
las estructuras de clase, markatzen du jatorriz ekarritako maila. Bi motatakoa,
pobre eta Eskola meritokraziarekin lotuta dago beti. Eskolaren zentzua berdintasuna izan beharko zen.
Gaur egun sendagaiak beharrezkoak bihurtu dira, arazoekin lehen bait lehen akatzeko.
Beraz,hezkuntzan arazoak sortzen direnean “pilula” antzeko bat izatea bilatzen dugu,
hau da, arazoa konpontzeko irtenbide azkarra. Ondo dago konponbideak bilatzea baina
bakoitzak bilatu behar ditu ez digute besteak eman behar. Gainera, horrek mendekotasuna
sortu ahal dizu, erabiltzean emaitza ikusten baduzu gehiago nahi duzu. Azkenean
beharrezkoa ez denean laguntza eskatuko duzu, eta zure kabuz ez duzu ezer egingo.
Beraz,hezkuntzan arazoak sortzen direnean “pilula” antzeko bat izatea bilatzen dugu,
hau da, arazoa konpontzeko irtenbide azkarra. Ondo dago konponbideak bilatzea baina
bakoitzak bilatu behar ditu ez digute besteak eman behar. Gainera, horrek mendekotasuna
sortu ahal dizu, erabiltzean emaitza ikusten baduzu gehiago nahi duzu. Azkenean
beharrezkoa ez denean laguntza eskatuko duzu, eta zure kabuz ez duzu ezer egingo.
Eskola bakarrik ikasteko da, ez dugu pentsatzen. Por nosotrxs mismxs también
podemos ikasi. Pensamos que la medikuntza nos va a solucionar los problemas
cuando por nosotrxs mismxs también podemos y tenemos capacidad para curarnos
(hasta cierto punto). Monopolia industriala estaten du edozein helburu lortzeko, ondasun
eta zerbitzuen kontsumoa erabiltzean dagoela, hau da, Mediku, ingeniari, abokatuetan...
podemos ikasi. Pensamos que la medikuntza nos va a solucionar los problemas
cuando por nosotrxs mismxs también podemos y tenemos capacidad para curarnos
(hasta cierto punto). Monopolia industriala estaten du edozein helburu lortzeko, ondasun
eta zerbitzuen kontsumoa erabiltzean dagoela, hau da, Mediku, ingeniari, abokatuetan...
No hay comentarios:
Publicar un comentario